Барбі в сміттєсвіті: творець екомультфільму розповів про ідеї наступних серій

Володимир Юдашкін, автор анімаційного проєкту “Запаковані в пластик” про пригоди Барбі в сміттєвому лісі, розповів, якими можуть бути наступні серії мультфільму. Про це засновник Plasticwood Animation повідомив під час перегляду фільму, який відбувся в межах swap-вечірки в Києві на подвір’ї столичного закладу Squat 17B.

Swap-вечірка — подія, на якій учасники обмінюються якісним, але непотрібним для себе наразі одягом, даючи йому в такий спосіб друге життя. У Києві організаторки такого івенту, Катерина Кухарчук та Богдана Остапик, додають окрім безпосереднього обміну ще освітню складову. Запрошують експертів, блогерів та стилістів, які розповідають про свідомий підхід до формування гардеробу та життєвого простору. Також намагаються додати мистецької складової, розміщуючи плакати на екотематику дизайнерів та організовуючи покази таких мультфільмів як “Запаковані в пластик”.

За сюжетом, лялька Гарбі, яка стала уособленням споживацького ставлення, потрапляє в сміттєвий ліс. Там на неї очікують небезпечні пригоди. А один із монстрів у кінці серії взагалі затягує її в підземелля. 

“Серій про пригоди Барбі в сміттєвому світі було задумано мільйон. Після того, як героїню, за сюжетом, засмоктав монстр, ми хотіли показати те підземелля. Воно мало бути зі сміття й з усіма жахами. Але врятувати Барбі повинен був Кен, який би спустився за нею як супергерой”, — пояснив Володимир Юдашкін.

Далі ляльковий персонаж має витягнути героїню й відвезти її в іншу країну. Там, за сценарієм, усе буде екологічно чисте: водяні млини, вітрові електростанції. Усе перероблюватиметься, тож сміття просто не існуватиме. 

“У мультфільмі Барбі в нас стала символом споживацтва. Який образ у Барбі: вона живе в своєму розкішному будиночку, де щодня змінює образи, женеться за сукнями, шопінгом, трендами. Увесь її спосіб життя вибудуваний довкола споживання та матеріальних цінностей. У нашому мультфільмі ми іронічно показали, як такий спосіб життя може обернутися справжнім жахіттям”, — додав митець.

Для створення мультфільму знімальна група спеціально збирала різні види сміття: поліетиленові одноразові пакети, трубочки, пластик. Ходили київськими вулицями й пляжами й підбирали різний непотріб, з якого будували потім уявний світ. Зубні щітки збирали в “Україні без сміття”. Організація їх не перероблює, але спеціально для колаборації там поставили великі контейнери, в які відвідувачі могли скинути свої використані щітки. З них створили цілий Plasticwood. 

“Для мультфільму ми цілий місяць будували сміттєвий світ. А потім для промоції мультфільму в реальному людському масштабі відтворили наші декорації. Усе це робили в будинку за адресою вул. Ярославська, 57. Наразі цей будинок планують зносити. Але в той період, коли ми знімали, нам дали приміщення й повну свободу дій. Там була наша тимчасова студія. Коли зйомки закінчилися, ми створили сміттєвий лабіринт, в який люди заходили, проходили через хащі чи ліани з кришечок, гілочки з пакетиків і в кінці лабіринту отримували змогу переглянути мультфільм. Цей процес створення арт-об’єктів зі сміття й проведення виставки зайняв ще 3 місяці. Ну, і місяць нам потрібен був на пост-продакшн”, — згадав Володимир Юдашкін.

Увесь спосіб життя Барбі вибудуваний довкола споживання та матеріальних цінностей. У нашому мультфільмі ми іронічно показали, як такий спосіб життя може обернутися справжнім жахіттям”

Окремим творчим процесом був запис звуку до анімації. Закадровий голос начитував актор, Барбі озвучувала акторка із проєкта Влада Троїцького “ЦеШо”. А звуки сміттєвого лісу записували з непотребом: пластиком, пакетиками (шуршали ними біля мікрофона), пластиковими кришечками, одноразовими виделками тощо. 

“Сценарій перероблювався в процесі зйомок: спочатку був один, а потім бачили, що можна реалізувати ті чи інші моменти, тому міняли на ходу. Нам пощастило, що ми мали творчу свободу, тому могли експериментувати”, — відзначив творець мультфільму. 

Сміття після зйомок посортували й віддали або на перероблення, або на високотемпературне спалювання. Тому сьогодні всі декорації доступні лише у відео- та фотоформаті.

“Запаковані в пластик” презентували 2019 року. Наразі команда працює над іншими комерційними проєктами й паралельно шукає фінансування для продовження роботи над мультфільмом.

C-Element Written by:

Be First to Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *