Погляд: як COVID-19 змінює модну індустрію

Мода – індустрія, яка змінюється щосезону. Це – одна з галузей, що найбільше забруднюють планету, із запаморочливою швидкістю випускаючи нові моделі одягу. Однак, COVID-19 змінив увесь світ. Модна індустрія не стала винятком.

МИНУЛЕ

У 2019-му індустрія серйозно підійшла до питань стійкості. Бренди оголосили про такі зобов’язання, як поступова відмова від використання первинного пластику або використання 100% перероблених чи екологічно чистих матеріалів. Відповідальними представниками індустрії була сформована Sustainable Apparel Coalition (SAC).

Стійкі бренди поступово почали втрачати свій негласний статус нішевих і непрактичних. Хоча цей прогрес був невеликим і повільним, COVID-19 ризикує і зовсім зупинити його. І ось чому.

ТЕПЕРІШНЄ

  • Тонни непотрібного одягу застрягли в ланцюжку постачання, а системи управління відходами обмежені. Для стабілізації ситуації використовуються такі методи:
    Дисконтування: компанії знизили ціни або використовували сайти посередників, щоб відшкодувати частину вартості нереалізованого одягу.
    Пожертвування: непотрібні речі віддають нужденним. Так, Old Navy роздасть одяг на $30 млн сім’ям, постраждалим від COVID-19. Проте сфера повторного використання може поглинути тільки певну кількість одягу, особливо якщо він неякісно зроблений «швидкою модою».
    Утилізація: люксові бренди часто відмовляються від знижок або пожертвування непотрібних товарів, вважаючи за краще замість цього спалювати їх.
    Усі ці заходи ефективні як тимчасові, системі ж необхідна фундаментальна трансформація. Усе для того, щоб стимулювати інвестиції не тільки в краще управління текстильними виробами в кінці життєвого циклу, але і в розробку альтернативних моделей ланцюжка постачання.
Фото: Unsplash
  • Зменшення купівельної спроможності. Пандемія COVID-19 призвела до падіння продажів одягу по всьому світу. Такої ситуації не спостерігалося з часів Великої депресії.
    До пандемії споживачі в розвинених країнах купували більше одягу, ніж коли-небудь, і платили за нього менше. В основі цього зростання було збільшення швидкості виробництва і зниження цін на сировину. Часто дешевий, майже одноразовий одяг, швидко потрапляв на звалище або спалювався. У 2016 році Великобританія відправила на смітник 4,5 кг одягу на людину.
    Проте зараз споживчі витрати радикально впали. У квітні й травні продажі одягу тільки в США впали на 89%. Далі очікується скорочення продажів на 30-40%.
  • Мільйони людей втратили роботу. Індустрія напружена. Згідно з дослідженням Boston Consulting Group, Sustainable Apparel Coalition і Higg Co “Створення кращого майбутнього: відновлення стійкої індустрії моди після COVID-19”, 86% з більш ніж 500 опитаних виробників серйозно постраждали від скасування або призупинення замовлень. Як наслідок, 40% з них зазнавали труднощів з оплатою праці співробітникам, що призвело до звільнень і закриття заводів.
    Через форс-мажори й скасування замовлень на виробництвах в Індії, Бангладеші, Камбоджі, Китаї та Індонезії особливо погіршилися позиції швачок. У Бангладеші, наприклад, на швейну промисловість припадає 84% експорту країни, у ній зайнято 4 мільйони людей. З них близько 50% були звільнені. Закриття текстильних фабрик може мати руйнівні довгострокові наслідки для загальної економічної стабільності й зростання країн-виробників.
Фото: Unsplash
  • Прагнення моди до екологічності призупинене. Тепер, коли вона найбільше потребує стійкості, індустрія моди була змушена пригальмувати перетворення. Такі питання як екологічно безпечні джерела матеріалів, скорочення викидів вуглецю, права працівників, в кращому випадку потрапили на другий план на користь управління короткостроковими економічними проблемами.

Стійкість була відкладена, але прямо зараз галузь потребує її реалізації. Криза вимагає від компаній стійких ініціатив, щоб бути конкурентоспроможними на ринку, який з’явиться після пандемії.

COVID-19 змінив поведінку споживачів, і багато гравців галузі не переживуть цей період низького попиту

МАЙБУТНЄ

Криза показала, наскільки крихка система. Забезпечення стійкості стає все більш актуальним, адже ми не зможемо повернутися до того, що було раніше. COVID-19 змінив поведінку споживачів, і багато гравців галузі не переживуть цей період низького попиту. За даними The State of Fashion, 2020-го очікується падіння виторгу на 30% і ріст усього на 2-4% у 2021 році. На нас чекає довгий період відновлення.

Дослідження «Створення кращого майбутнього: відновлення стійкої індустрії моди після COVID-19» виділяє чотири області, які можуть допомогти уникнути відкату прогресу й активно підготуватися до мінливого майбутнього. Це:
1) Захист критично важливих активів, щоб пережити економічну кризу;
2) Розв’язання проблем із запасами в співпраці з постачальниками;
3) Введення стійкості в усі стратегії відновлення бізнесу;
4) Підвищення прозорості при одночасному підвищенні стійкості.

Зараз компаніям необхідно приділяти пріоритетну увагу здоров’ю, безпечним умовам праці та справедливій ​​заробітній платі мільйонам працівників в усьому світі.

Багато хто вважає, що нам потрібно було зупинитися, щоб зрозуміти, куди ми йдемо. Як безпосередня загроза здоров’ю кожної людини, коронавірус продемонстрував, наскільки ми вразливі та як наше майбутнє залежить від здорового довкілля. Що ж, прийшов час переписати розповідь і вийти за рамки індивідуалізму. Стійкість – це не тенденція, це рішення. Вона з нами надовго. Головний урок ери COVID-19: здоров’я, безпека і процвітання стали колективними, а не індивідуальними цілями.

Авторка: стилістка Kara Grin

C-Element Written by:

Be First to Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *