“Не нашкодь” – як бренд Pure One шиє колекції з мирного шовку та листя бананового дерева

Матеріал опубліковано в рамках програми Media Emergency Fund, яку реалізує Львівський медіафорум, за фінансової підтримки National Endowment for Democracy (NED).

Зі співзасновницями бренду стійкого одягу Pure One ми спочатку домовлялися зустрітися в липні. Але влітку ніяк не виходило. Марина Плотнікова та Ніна Шершньова активно працювали над запуском нової колекції Ahimsa свого бренду. Найперше – відшив колекції, далі – фотосесія, створення лукбуку та презентація. Крім того, участь у фешн-конкурсах та платформі Be Sustainable Space в рамках Ukrainian Fashion Week. Тож зідзвонюємося в онлайні. Марина проводить онлайн-“екскурсію” лукбуком, розповідає про перші досягнення, перемоги та плани.

Філософія нової колекції

Ми з Ніною давно цікавимося різними світоглядами – від створення світу до релігії та філософії. Хочемо знати, як влаштований світ і яку роль у ньому відіграє людина. Течія Ahimsa дуже популярна в Індії та актуальна для тих, хто починає цікавитися питаннями етичності, веганства. Перекладається із санскриту як “Не нашкодь”. У нашому випадку ми вкладаємо в це поняття ненасильницьке ставлення до живих створінь та природи. Тому логічно, що наша нова колекція отримала саме цю назву.

Під час відшиву наших виробів ми велику увагу приділяємо таких аспектам: 

1) стійкість – і тканина, і фурнітура (тобто всі нитки, застібки, замки) повинні після експлуатації екологічно утилізуватися;

2) етичність – ми самі намагаємося створювати максимально комфортні умови роботи, і хочемо, щоб цей шлях простежувався в усьому циклі наших виробів. Також етичність для нас – це відсутність насилля при виробництві сировини – тканини, шкіри, шерсті. 

Тому, наприклад, шовк, який ми використовуємо, винятково органічний і мирний. Річ у тім, що для виробництва звичайного шовку варять 6 000 коконів з шовкопрядами всередині. Натомість виробники етичного шовку чекають, коли шовкопряд залишить свій кокон, проробить у ньому дірку й покине його. Тільки після цього кокони збирають і перетворюють на шовк. 

Підхід Ahimsa в цілому відповідає філософії нашого бренду. Ми не плануємо використовувати звичайну шерсть. Тільки зі спеціальним етичним сертифікатом. Також хочемо спробувати веганську шерсть – рослинного походження з рослини калантропісу. Якщо це шкіра, то тільки рослинного походження. Наприклад, з кактуса. У цій колекції в нас буде шовк з листя бананового дерева. Ми постійно в пошуку рішень і інновацій, адже нам важливо використовувати якісні тканини. 

Закупівля, пошук тканин

Перший наш досвід був таким: ми просто шукали в інтернеті, дивилися огляди й замовляли наосліп. Не завжди картинка чи відео в мережі відповідало нашим очікуванням. Дуже складно вгадати зі щільністю та іншими аспектами. Тоді зрозуміли, що потрібно шукати виставки та говорити напряму з виробниками.

Тому поїхали в Мюнхен на найбільшу текстильну виставку, яка була присвячена саме стійкій моді. Нас вразив величезний павільйон, присвячений інноваціям у текстильній індустрії. Там був і органічний денім, і тканини з найрізноманітніших рослин, і віртуальні інсталяції. З цього почалося наше партнерство, перші контакти. Ще протягом двох місяців після того нам надходили приклади тканин. 

Пізніше ми ще поїхали в Лондон на сходу за тематикою виставку. Звідти теж привезли дуже багато контактів. Поступово назбирали власну базу відповідальних, стійких, екологічних компаній. 

Для нас важливим є ще той момент, що вони виробляють таку тканину не лише через те, що цього вимагає ринок чи клієнти. Але насамперед тому, що дійсно хочуть змінювати текстильну промисловість, робити свій вклад у технологічні рішення. Роблять усе можливе, аби їхнє виробництво теж було максимально стійким.

Колекція Ahimsa: зріз виробів

До колекції увійшли речі з органічного мирного шовку. Це – жакет, спідниця, сукня-комбінація. Є комбінезон з коноплі. Це – дуже особлива тканина. Вона зазвичай виглядає як мішковина, дуже міцна. Але цю ми знайшли в Південній Кореї. Вона дуже незвична як для коноплі – блискуча та красива. З неї ми зшили комбінезон. У комплекті з блузою з органічної бавовни. Ще з коноплі готуємо костюм з подовженими шортами й піджаком без рукавів. З органічної бавовни робимо кілька суконь, прикрашених вишивкою. Різної довжини, фактури. 

Використовуємо ще ліоцел. Це – тканина з евкаліпта. Компанія-виробник запатентувала процес створення тканини, при якому все максимально екологічно з раціональним використанням електроенергії, води, з мінімальним використанням різних хімічних елементів. Це взагалі тканина з “доданою вартістю” – вона антимікробна, вбирає вологу, антиалергенна та біорозкладна. Останнє для нас теж завжди дуже важливо. Також у колекції ще будуть сорочки з бананового шовку з вишивкою.

5 образів з колекції ми презентували на конкурсі молодих дизайнерів New Fashion Zone. Це – сукня з органічної бавовни, жакет з мирного шовку, комбінація з мирного шовку, спідниця з топом, комбінезон і сукня з ліоцелу. У рамках конкурсу як фіналісти-переможці ми отримали можливість навчання в менторів. Ними стали Адріан Бортотто – дизайнер у Christian Dior Couture, Катерина Кармачова – менеджер по роботі з клієнтами в  Maison LANVIN з комерційним досвідом в Saint Laurent, Alexander Wang, Céline, Stella Mccartney, Yves Salomon, Мод Пупато – баєр в одному з найбільших магазинів у Парижі Printemps, працює з різними люксовими сегментами.

Кожен з них давав нам поради на основі свого досвіду. Як краще зробити фотографії, як вести сторінки в соцмережах, що краще додати в колекції. На основі цих порад ми це застосували й зараз готуємо повноцінну колекцію, яку презентуємо вже на показі. Для чого нам це? Аби швидше розвиватися, створювати більше соціальних ініціатив, впроваджувати інновації, справедливо оплачувати роботу команди та підтримувати різні благодійні організації.

Цього року також плануємо створити ще одну колекцію, використовуючи різні стійкі та інноваційні тканини – рамі, веганська шерсть, шкіра з кактуса, банановий шовк, перероблений шовк тощо.

Наша мета – продемонструвати, що етичний, стійкий та екологічний одяг, який не шкодить довкіллю, може бути красивим, елегантним і стильним. Не варто обирати: свідомість чи мода. У наших виробах це поєднується.

А все тому, що від початку ми створювали саме такий бренд, який би хотілося носити нам, який би відповідав нашій філософії. Наприклад, я ще зі школи веганка, проводила конференції та фестивалі на екологічну тематику. Уже багато років ми в родині сортуємо сміття. Особливо це стало цікавим процесом, коли відкрилася “Україна без сміття”. Для моїх дітей – це одне з найулюбленіших місць, це як квест. Вони зразу підбігають до консультантів, запитують, в який номер, яку баночку кидати. 

Ніна Шершньова та Марина Плотнікова

В усьому, що ми робимо, намагаємося бути максимально свідомими. Це настільки входить у звичний темп життя, що ми коли просто йдемо на прогулянку, чистимо зуби чи готуємо сніданок – кожну нашу дію наповнюємо сенсом і задумуємося над тим, які це наслідки може принести. Чи є ймовірність того, що ти собі забезпечиш позитивну емоцію, але для довкілля це матиме негативний ефект? Якщо так, ми відмовляємося від цього. 

З Ніною намагаємося бути свідомими щодня й ці ж звички демонструвати своїм дітям. Наш бренд – теж як наша дитина. Тому він не міг бути якимось іншим. Саме через це ми привозимо в Україну тканини, про існування яких багато хто навіть не чув. Саме тому ми піклуємося та докопуємося до всього процесу виробництва тканини. Адже не можемо говорити, що ця чи інша річ на 100% стійка, якщо хоч на 1% у цьому не впевнені. Саме тому своїм прикладом намагаємося продемонструвати: бренд може бути максимально стійким. Так, це затратно, складно й задовго. Але це таке задоволення носити й створювати одяг, який не завдає шкоди ані планеті, ані будь-якій живій істоті.

Авторка: Катерина Кухарчук

Погляди авторів цього матеріалу не обов’язково збігаються з офіційною позицією National Endowment for Democracy (NED).

C-Element Written by:

Be First to Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *