Футболка за $400 000 та 5 інших неймовірних фактів про футболки

Щороку в світі реалізується понад 2 млрд футболок. З принтами, вишиті, з довгими та короткими рукавами, багатофункціональні та однотонні базові. Однак, ще 100 років тому ці предмети гардеробу слугували тільки нижньою білизною винятково для чоловіків. Якою була еволюція футболок, скільки коштують найдорожчі в світі та коли вони опинилися в жіночій шафі, розбиралися з новоствореним брендом подарункових боксів і футболок Kisstochka.

Частина війської форми

Перші футболки в тому вигляді, в якому вони є зараз з’явилися на початку ХХ століття. Тоді вони були частиною нижньої білизни – суцільного костюму. Робітники на фабриках почали його розрізати навпіл, аби влітку було не так спекотно. Згодом, 1905 року, біла бавовяна футболка стала частиною уніформи ВМС США. Вона була натуральною, не сковувала рухів, не парила влітку, але зберігала тепло взимку.

Відтак, до середини 1930 років за футболкою закріпилася асоціація не просто чоловічого одягу, але такого, який носять солдати. Проте з 1938-го дрібні роздрібні торговці в США почали популяризувати футболки для спорту. А 1941-го з’явилася реклама під лозунгом “Вам не потрібно бути солдатом, щоб мати власну особисту футболку“. Так цей предмет гардеробу перейшов з військових до цивільних шаф.

Перша футболка-мерч

1939-го у США вийшов оскароносний фільм Віктора Флемінга “Чарівник країни Оз”. Metro Goldwym Mayer на ньому заробила майже $3 млн у прокаті. Це – рекордна на той час сума. Напередодні такими прибутками та успіхом відзначився хіба Уолт Дісней зі своїм мюзиклом “Білосніжка і 7 гномів”.

Вам не потрібно бути солдатом, щоб мати власну особисту футболку

Однак, визначною стрічка стала ще й завдяки новітньому на той час рекламному підходу – першому друкованому мерчу. Футболки з принтом “Чарівник країни Оз” роздавали прихильникам фільму. Відтак, амерниканці ставали “живими рекламними щитами”.

Фото: Pinterest/BransSpeed

Футболка в президентській гонці

1948-го у США були президентські перегони, результат яких усіх здивував. Попри всі прогнози експертів і соціологів, Гаррі Трумен обійшов свого суперника – губернатора Нью-Йорка Томаса Дьї. Проте останній відзначився тим, що вперше застосував у політичній агітації футболки.

Читайте також: НАРОДЖЕНИЙ НА КАРАНТИНІ: УКРАЇНСЬКІ БРЕНДИ ОБ’ЄДНАЛИСЯ У СПІЛЬНИЙ ПРОЄКТ ПОДАРУНКОВИХ БОКСІВ

Фото: Advertising Specialty Institute

Його команда розробила та надрукувала гасло “Зроби це з Дьюї”. Оригінальна футболка з президентської кампанії досі зберігається в Смітсонівському університеті. А оригінальні принти й написи щороку відтворюють креативні та поліграфічні агенції.

Peace and Love – футболка-хіппі

У 1950-х стався переворот: завдяки голлівудським зіркам Марлону Брандо та Джеймсу Діну футболки перейшли від “класу” нижньої білизни до повноцінного предмету гардеробу як сорочка чи піджак. Це стало справжнім викликом для консервативних американців.

“Це було непокорою. Справжнім переворотом свідомості. Футболки стали ознакою бунтарства та навіть вираженням політичних поглядів”, – пояснює Денніс Нотдруфт, куратор виставки “Футболка: Культ – Культура – Підрив”, яка експонувалася в Музеї моди та текстилю в Лондоні 2018 року.

Фото: real thread

Однак, справжнім бунтарством стало привласнення футболок жінками. У 1960-х хіпі, феміністки та фанатки перших рокерів почали носити футболки. Більше того, вони обирали яскравий принт tie-dye.

Від злочинності до любові – I love NY

У 1970-х футболка все більше стала засобом для повідомлень: політичних, соціально-важливих (про фемінізм, екологію, права тварин тощо), маркетингових (наприклад, про прихильність до того чи іншого бренду). Тому, розуміючи силу “натільної реклами”, мер Нью-Йорка запропонував створити логотип, що стане легендарним – I love NY. Усе для того, аби змінити ставлення до міста як небезпечного, злочинного, швидкого та не надто приємного для життя. Сьогодні цей логотип і напис “позичають” собі сотні міст світу.

Читайте також: ОРГАНІЗАТОРИ КОНОПЛЯНОГО МАРШУ СВОБОДИ ВИПУСТИЛИ ФУТБОЛКИ З ПРИНТАМИ

Діамантова vs золота футболка

Найдорожча футболка в світі коштує $400 000. Така вартість зумовлена 16 діамантами, вшитими в тканину. Проте це – не єдиний люксовий футболковий рекордсмен. В Індії у чоловіка на ім’я Датта Пхуге в гардеробі є футболка з чистого золота. Її вага – 3,5 кілограми. Вартість – $250 000. Над нею одночасно працювало 15 працівників.

Футболка пройшла довгий шлях у понад 100 років від утилітарного одягу до haute couture. Вона з’являлася на подіумах у колекціях Chanel, Dior, Calvin Klein, Ralph Lauren.

Сьогодні без неї неможливо уявити гардероб сучасної людини. Її носять актори, принцеси, блогери, дипломати, мільярдери, протестувальники. Футболка – це база і засіб самовираження.

C-Element Written by:

Be First to Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *