Бренди на карантині: вижити не можна здатися

Закриття кордонів, зменшення товарообігу, дефіцит матеріалів та відсутність можливості реального спілкування з клієнтами – з цими та іншими викликами зіштовхнулися гравці модної індустрії. Ми запитали українські бренди з різних міст, як вони переживають карантин, налагоджують діалог з клієнтами та в чому вбачають нові можливості.

“Перейшли в площину діалогу з користувачами”

FRAMIORE, бренд стійкого одягу з культурною складовою

Наталія Найда, засновниця:

Під час карантину ми трішки змінили стратегію комунікації, відмовившись від “агресивних” чи то “прямих” продаж. Більше перейшли в площину діалогу з користувачами. Ми працюємо з різними ринками та клієнтами. Хтось поставив роботу на паузу, хтось, навпаки,  почав вести переговори. У загальному продажі залишилися такі самі, як і до карантину.

Формат онлайн-зустрічей для нашої компанії не новий. Це стосується як команди (“складові частини” якої проживають у Британії, Австрії та, звісно, Україні), так і партнерів з різних ринків. 

Наразі робота йде в звичному режимі, окрім того, що період карантину співпав з певними змінами в нашій компанії. Незабаром ми відкриємо новий сайт бренду FRAMIORE, починаємо роботу над будівництвом цеху та R&D, працюємо над запуском маркетингової стратегії. 

Також зараз активно шукаємо відповіді на запитання: як зміниться світ, як ці зміни вплинуть на індустрію і наших клієнтів і тд. Через це 6 травня бренд FRAMIORE запустив онлайн-марафон, залучивши людей з різних кутків світу (Ізраїль, Велика Британія, Швейцарія та ін.) та професій. Захід називається «timeout». Це – серія лекцій з можливістю питань-відповідей. Під час яких ми разом з нашими друзями та партнерами (зі сфер науки, дизайну, мистецтва, освіти) будемо обговорювати, що означає “бути сталими”, поговоримо про майбутні тенденції та про те, як кожен з нас може зробити світ кращим завдяки самосвідомості.

Читайте також: ЯК БУТИ СТІЙКИМ БРЕНДОМ З “ФРАНИКА” ТА ДОНОСИТИ ВАЖЛИВІ КУЛЬТУРНІ МЕСЕДЖІ – ДОСВІД FRAMIORE

З карантину наш бренд візьме багато уроків. Але є три “ключі”, про які говорить Gary Hamel (Professor of Strategy and Entrepreneurship) – Revolution, Renovation, Resilience. Це – навіть не уроки, а швидше, вимога для тих, хто прагне рости. Також гадаємо, в самій індустрій будуть відбуватися зміни щодо зустрічей і презентацій колекцій та підписання договорів онлайн.

Так як ми – ТОВ, то так звані “податкові канікули” нас не стосуються. Тож сплачуємо все в повній мірі, але зовсім не будемо проти будь-якої державної чи донорської допомоги.

“Більшість клієнтів не звикла купувати онлайн”

L’ESKIZZO, бренд ділових костюмів, жакетів та суконь

Світлана Філюк, власниця

Під час карантину весь світ перейшов в онлайн. Ми не стали винятком. Замість примірок в шоурумі – відповідаємо на численні коментарі і запити наших клієнтів. Більшість з них не звикла купувати онлайн (адже це – костюми, жакети, тренчі), їм потрібні заміри всіх деталей. Це інколи складно, адже всі речі в шоурумі, а приїжджаємо ми туди двічі на тиждень. Та все ж колега намагається не забути ні про кого. 

Одне з нововведень – відео-огляди нових колекцій. Їх на телефон з дому робить наша стилістка: показує на собі, як виглядає та чи інша річ на стандартній фігурі. Це дуже допомагає клієнтам у виборі, так як фото не дають такої наглядності.

Ці дії разом з акціями на період карантину дали свій результат. Не зважаючи на те, що продажі зменшилися, порівняно з першими місяцями цього року, та все ж результат не катастрофічний.

Читайте також: «МЕНІ НЕ ПОТРІБНО СЕБЕ ДОДАТКОВО МОТИВУВАТИ», – ВЛАСНИЦЯ БРЕНДУ L’ESKIZZO

Після карантину плануємо залишити той рівень взаємодії і наглядності, який почали. Також бачимо, що напрямок у комунікаціях з клієнтами, який ми задали до епідемії, правильний і потрібно його продовжувати.

Дуже допомогло зниження орендної плати за шоурум у кризовий період. Адже податки і всі інші зобов’язання сплачуємо вчасно і в повній мірі.

“Те, за що завжди себе лаяла – великі запаси матеріалів, – стало можливістю працювати”

ANNA VINO, бренд зі створення авторських сумок, вишитих бісером

Анна Гоч, засновниця:

Мій продукт (дизайнерські сумки) – далеко не першої необхідності. Через це під час карантину відбулося значне зниження активності. Так як виробництво крафтове, то з кожним клієнтом складаються дружні відносини. Тому запити лишилися, але тільки від постійних клієнток. Наразі виконую замовлення, які були зроблені заздалегідь.

Великого виробництва не маю. Моя майстерня вмістилася в одну з кімнат у квартирі. Це дуже зручно. Майстрині, які допомагають з вишивкою бісером, працюють теж з дому. Дизайн, створення викрійок, крій і пошиття виконую сама. Тому на етапі виробництва змін практично не відбулося.

Що істотно зараз позначається на роботі – відчутне зниження асортименту матеріалів у постачальників. На складах – самі залишки. Рятують тільки особисті запаси. І очікування відновлення міжнародного товарообігу. Те, за що завжди себе лаяла – великі запаси матеріалів, – зараз стали для мене можливістю працювати. Пристрасть хом’яка все стягувати додому дала нарешті результат. 

“Карантин дав можливість більше вчитися і ґрунтовніше підготуватися до нової колекції” 

PURE ONE, бренд стійкого одягу

Марина Плотнікова, співзасновниця:

Ми представлені наразі тільки в онлайні, тому карантин не надто вплинув на нашу діяльність. Хіба що дав можливість більше вчитися і ґрунтовніше підготуватися до нової колекції, яку ми готуємо на кінець травня.

Через карантин у нас відбулися невеликі затримки з постачанням тканини, але всі клієнти поставилися з розумінням і сказали, що будуть чекати стільки, скільки буде потрібно.

“З карантину наш бізнес винесе один з головних уроків: не істерити і не кидатися у все-одно-які-активності”

BORAH, бренд авторських сумок

Анжела Ільків, засновниця:

Як і у більшості бізнесів, спілкування нашого бренду з клієнтками повністю перемістилося онлайн. Але на зниження продажів вплинули, швидше, невизначеність та різке падіння доходів, ніж онлайн формат взаємодії. Бренд Borah нішевий, ми “своїх” клієнток усі 8 років існування збирали поштучно, якщо можна так сказати – саме тому їхня лояльність до бренду висока. Але в період карантину ми добре відчули, що таке “відкладений попит” навіть у лояльних клієнтів. Тому ведемо перемовини з кожною клієнткою окремо, слухаємо та чуємо побажання.

З карантину наш бізнес винесе один з головних уроків: не істерити і не кидатися у все-одно-які-активності. Взяти час на орієнтацію в ситуації. Але одразу визначитися, коли цей час спливає, і починається “активна фаза”.

А ще: офлайн – стає лакшері. Очевидно, що відвідувати традиційні шоуруми буде дорожче і затратніше по часу. А що робити бізнесам? – Треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше.

Читайте також: ВІД КОЛОМИЇ ДО МІЛАНУ – ЯК БРЕНД АВТОРСЬКИХ СУМОК SAHRO ПІДКОРЮЄ МОДНІ ПОДІУМИ

Наразі ми на етапі тестування віртуального шоуруму. Можливо, це занадто самовпевнено, але ми думаємо повністю замінити традиційний офлайн-простір на віртуальний. Як? У будь-якому зручному для вас месенджері (Viber, Facebook, WhatsApp, Skype, Zoom) домовляємося про відео-дзвінок і…. ви потрапляєте в шоурум Borah прямо з вашого ліжка чи автомобіля. Ми вам покажемо в деталях кожну сумку, ви побачите її реальний колір, розміри і як вона виглядає в руках. 

У законі про звільнення від сплати податку ЄСВ є ключове слово – “тимчасово”. Там написано “ФОП тимчасово звільняються від сплати податку ЄСВ за березень та квітень”. Ми порадилися з бухгалтером, вона нас запевнила, що податкова-таки змусить сплатити ЄСВ за “карантинні” місяці – швидше за все, в кінці року під час здачі звітів. Тому ми вирішили такою пільгою не користуватися, щоб не мати фінансового навантаження в кінці року.

C-Element Written by:

Be First to Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *