Широкий асортимент у вузькому сегменті – кейс бренду ділових суконь LETTER K

LETTER K – монобренд ділових суконь. На ринку існує вже 6 років. Має шоу-рум у центрі Києва. Сукні LETTER K регулярно одягають ведучі багатьох телеканалів. З власницею й дизайнеркою бренду, Катериною Турчинською, говоримо про першу колекцію, перехід зі сфери фінансів у фешн та маленьку сіру сукню, яка вже стала класикою бренду.

Початок. Експеримент

У минулому я працювала в фінансах. У мене була досить стрімка, хороша кар’єра. Навіть встигла попрацювати на рівні топ-менеджменту. І фінансовим директором, і керівником внутрішнього аудиту великого банку. Такого роду позиції передбачають певні вимоги до того, як ти виглядаєш. Але, з іншого боку, ти все одно лишаєшся жінкою. Хочеться виділятися і якось себе проявляти. Тому я зсередини знала, наскільки важко знайти ділову сукню, та якою вона повинна бути, аби відповідати чіткому дрес-коду.

Часто в мене траплялося так, що я хотіла поповнити свій гардероб і не знала, куди піти. У пошуках 1-2 суконь я обходжувала багато магазинів, сподіваючись побачити в їхніх колекціях щось для себе. Тому після кількох таких походів уже знала напам’ять всі колекції і просто чекала смс про нові надходження.

У певний момент у житті настав період, коли я вирішила змінити кар’єру. Звільнилася, взяла довгу відпустку. Думала, що оберу щось суміжне – можливо, схоже на процесний менеджмент, банкінг. Але якось зрозуміла: було б цікаво почати власну справу. Оскільки на той момент, як хобі, я вчилася на дизайнера, то в мене склався пазл. Адже точно знала, який товар буде затребуваним. 

Коли йшла на курси шиття, зовсім не планувала створювати свій бренд. Хотіла повноцінно навчитися шити для себе. Але врешті це перетворилося на бізнес.

На момент, коли LETTER K тільки починався, уже було кілька брендів з широким асортиментом, зокрема, й ділових суконь. Але в нас є певні відмінності. По-перше, це – якість. По-друге, ексклюзивність. Великі бренди, якщо закуповують якусь тканину, шиють з неї і сукні, і сорочки, і спідниці. У нас такого не може статися. По-третє, адекватна ціна за таку якість. Ми одразу ставимо вартість, яка і для нас комфортна, і для покупця доступна.

У цьому була ідея бренду: якщо жінка сама працює і заробляє, то вона рахує гроші. Хоче виглядати класно і при цьому витрачати свої кошти раціонально.

До речі, відгук “Дуже класно, що ви є” дає таке натхнення, що ніякий фінансовий результат не може його надати.

Ми робимо широкий асортимент у вузькому сегменті. Тільки сукні, але різнокольорові, різних фасонів: і футляри, і широкі. Відтак жінка може обрати собі кілька суконь, але при цьому вона не виглядатиме так, ніби постійно в однаковому ходить. 

Перша колекція

У ній було 6 моделей. Але вони були полярно різні – за силуетом і кольорами. І вже з тих шести можна було вибрати щось. Насправді, побачити в магазині жіночого одягу 6 ділових суконь – це не так просто. Повірте. Можете зробити це як експеримент. 

Перша колекція одразу розпродалася. Одна з причин – ми не робимо великих обсягів. Інша – ми не робимо знижок. Для мене це виглядає нечесним щодо постійних клієнтів, які готові купувати речі одразу, не очікуючи на меншу суму. Але якщо якась сукня не продалася в одному сезоні, вона знайде свого покупця в наступному.

Спочатку робили ставку на онлайн-продажі. У мене була хибна думка, що нині ніхто не купує оффлайн. Тому запускалися тільки з сайтом та соцмережами. По факту виявилося, що дуже важко продавати такого роду товари тільки через інтернет. Багато клієнтів нас знаходило через виставки, фестивалі. Я усвідомила, що коли нас бачать і на дотик відчувають тканину, – це зовсім інші речі, ніж коли нас бачать через екран гаджета. Тому за рік у нас з’явився шоурум. 

Команда

Я починала сама. Зараз маю асистента. Багато речей на аутсорсі – пошив, рекламні послуги, сайт. З підрядниками ми давно вже в партнерських відносинах, уже давно “притерлись”. А вся адміністративна робота, на мені та моїй асистентці. Місцями складнувато бути самій – без повноцінного бізнес-партнера, але бренд дає мені багато натхнення. Це як частина мене: уже не можу без нього. 

Я схематично малюю колекцію та відповідаю за те, як виглядає фінальна модель. Це дуже важливо: розуміти весь процес. Дуже допомагає швейний цех Infinity Workshop, в якому мене розуміють з першого слова. Вони – не перші, в кого я відшиваю. Адже сьогодні процес пошуку партнера, процес взаємодії – досить тривалий. Однак, коли знаходиш “свого” професіонала, то вже тримаєшся за нього всіма силами.

Народження сукні

Цей процес у мене починається як практична ідея. А вже те, що я можу реалізовуватися як дизайнер, це – додатковий бонус. Що головне має бути в кожній сукні? Практичність, чарівність, нестандартність. Це мають купувати жінки як одяг на кожен день.

Має бути баланс між тим, як ти хочеш виглядати та як ти можеш виглядати, баланс між екстравагантністю і стриманістю. Жінку в нашій сукні мають бачити як яскравого, стильного професіонала, але не більше. Повірте, для успіху це має величезне значення.

У нас є одна модель, яку ми повторюємо в кожній колекції. Вона як signature dress. Це – так звана “маленька сіра сукня” з червоною підкладкою. Вона одразу так добре пішла, що ми жартували: я можу постійно шити тільки її. Навіть не оцінюю, чи був на неї попит, чи ні – вона завжди є і завжди продається. А коли ми станемо міжнародною корпорацією, вона точно буде у всіх магазинах:) 

Але, не зважаючи на нашу класику, щосезону ми робимо 2-3 нові сукні, намагаємося випускати нові силуети, гратися з різними тканинами, дарувати позитив нашим клієнткам. 

Наприклад, в останній колекції ми трішки експериментуємо з тканиною. Перлиною будуть сукні із сумішшю льону та бавовни. Вона трішки виблискує, але при цьому виглядає дуже по-діловому. Ще в останніх колекціях ми використовували тільки бавовняну підкладку. Це для нас величезний показник якості. Сукня зовсім по-іншому відчувається, носиться. 

Не можу сказати, що мене часто щось надихає при створенні нових колекцій. Річ у тім, що дизайнери, коли створюють свої вироби, вкладають в них нову ідею. Так навіть вчать дизайнерів. Часто можна прочитати: “Я надихнувся тим-то, ось тому втілив це в таких-то кольорах”. У мене такого немає. І бути не може. Ідея бренду одна. Вона завжди буде одна. Інакше – це вже зміна бренду. Тому про нову колекцію складно щось сказати, крім того, що вона така ж якісна й красива. Ну, і того, що я – віддана фанатка всіх своїх колекцій. 

Виробничі аспекти

Здебільшого для суконь використовую льон, бавовну, шерсть. Інколи тканину купую в Києві, але це – привезені матеріали з Італії, Німеччини чи Туреччини. Також  їжджу сама в Туреччину й там власноруч обираю.

У нас є кольори, які повторюються, повторювалися і будуть повторюватися. Бо на них завжди є попит. Це – темно-синій, який присутній постійно і взимку, і влітку, червоний, зелений, сірий. Малиновий – неходовий, але тим не менш, постійно з’являється.

Наша ідея в тому, що в LETTER K ви можете купити те, що не можете купити в інших. Я не можу робити бренд і концентруватися лише на сірому, чорному і коричневому.

Тобто ми балансуємо. Як не дивно, але чорний – найменш популярний. Білий також практично не користується попитом. 

Деякі сукні дуже вдало поєднуються з аксесуарами. У цьому теж проявляється раціональність бренду. Наприклад, додавши накидку, брошку чи намисто сукня цілком підходить під світський захід. А прибравши все це, у ній спокійно можна йти на роботу.

У нас присутні всі розміри – від XS до XL. Крайні розміри, звісно, інколи важче продаються, але таке, щоб щось довго залежалося, буває нечасто. Бувають курйозні випадки: запитують про розмір XS в одній колекції, а коли випускаємо, то попит спадає одразу. Але не відшивати їх ми не можемо. Вони врешті все одно знаходять свою власницю.

Краш-тести

У нас дуже обмежена колекція і буквально кожна одиниця проходить через нас. Важко не помітити якісь недоліки. При чому я фізично приймаю участь у тому, як вона розробляється. Стежу за тим, як сукня сідає, носиться, як оброблена підкладка, уся внутрішня обробка. На етапі, коли вона лише пошита і коли ми приймаємо все з цеху, то все передивляємося. Коли йде масовка, то якість вибірково перевіряється. Навіть допускається певний відсоток браку. Ми не можемо собі такого дозволити – у нас дуже висока собівартість сукні. Не скажу, що до нас ніколи не поверталися вироби. Але це дуже рідко, і ми завжди готові все виправити, замінити сукню або повернути гроші. 

Головний краш-тест сукням влаштовую я. Спеціально забираю декілька моделей не просто одягнути, подивитися як сидять, а носити постійно. Тому знаю з власного досвіду, що в якійсь сукні жарко, в якійсь тепло. І це раджу в шоу-румі своїм клієнткам. 

Я люблю сама працювати в шоу-румі з клієнтками. Мені цікаво з ними знайомитися, розповідати про бренд, слухати зворотній зв’язок. Я закохана у всі свої сукні, пояснюю, яка буде краще носитися. Сама їх ношу, тож можу порадити. До того ж, мене це дуже надихає. Ніщо так не мотивує як позитивні відгуки. Ми – вузькі, нішеві, і нас насправді, трохи складно знайти (сміється). Тому, якщо до нас вже доходять, то це зазвичай клієнти, які оцінять нас.

Є навіть деякі моделі, які б ніколи не з’явилися, якби клієнтки про те не запитували. Раніше я дуже обережно робила вирізи, тому що ж ділові сукні. А потім постійно чула запити: “Зробить мені виріз!” Тепер у нас є декілька моделей з такими досить глибокими вирізами. На них був запит і вони прекрасно продаються. 

C-Element Written by:

Be First to Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *