«Мені не потрібно себе додатково мотивувати», – власниця бренду L’eskizzo

Бренд L’eskizzo вже 4 роки постачає українському ринку красу у вигляді жакетів, костюмів та суконь. Компанія здійснила кілька успішних колаборацій з дизайнерами та стилістами, відкрила власний шоу-рум. Одяг від L’eskizzo регулярно з’являється на обкладинках модних глянців і телесюжетах. В інтерв’ю C-Element власниця бренду Світлана Філюк розповіла про створення бренду та значення команди в його розвитку; скептицизм українського ринку до жакетів та перші перемоги, мотивацію й конкуренцію.

Lestory

Бренд ми заснували на початку 2016-го. Тобто вже 4 роки. Це був моно бренд з виробництва жакетів. На той момент ніхто саме такого не робив. Тоді жакети взагалі більш асоціювалися з офісом, але водночас це була вільна ніша, яку ми й вирішили зайняти. Я – маркетолог за спеціальністю і читала прогнози міжнародних компаній, які роблять прогнози щодо фешн-індустрії на кілька років уперед.

Жакети називали сегментом, який буде зростати в наступні роки. Що ми, власне, й бачимо зараз. Він не був на той момент великим, але мав найбільший потенціал росту.

Водночас у мене не було цілі заробити одразу багато грошей. Мене цікавив досвід створення компанії з нуля. Ті керівники великих бізнесів, з якими спілкуюся під час своєї роботи (у мене досі є постійна робота в міжнародній компанії, де я очолюю відділ продажів у країнах СНД), завжди казали, що їхня справа починалася з прагнення створити щось велике. Не в плані масштабу, а в плані ідеї. Цього ж захотілося й мені. Тому я не розглядаю короткотерміновий прибуток. Все-таки хочу щось побудувати якісне й тривале. Через це я досі вкладаю в бізнес, а не отримую з нього гроші.

На початку, коли не все вдавалося, були думки: «А взагалі мені це потрібне?» Гроші, які я заробляю на своїй роботі й могла б витратити на щось інше, я вкладаю в бізнес, який не завжди розвивається так, як би того хотілося. Зараз таких думок уже немає. Але якби не постійна робота, не знаю, чи бренд би досі існував.

Про бізнес-партнера

Річ у тім, що я починала бізнес не одна – зі своєю колегою. Ми були окрилені ідеєю. Нам здавалося: ми так усе гарно написали, розпланували, ось зараз зробимо те, що потрібно, і прибуток до нас сам прийде.

Як виявилося: зробити – це тільки маленька частинка успіху. Дуже важливо розуміти, куди і в який момент докласти зусиль, який продукт може «зайти», які обставини на це впливають.

Моя партнерка отримувала відсоток від прибутку. Однак, наш період розвитку був досить тривалим, тож з часом їй стало нецікаво. І я можу її зрозуміти. З цієї ситуації зробила для себе висновок: партнери в бізнесі повинні мати однакові умови – особливо фінансові. Тоді віддача буде однаковою, а результат кращим. 

Коли ми починали продавати, то спочатку до жакетів ставилися скептично: «Жакет? О, ні. Це – для офісу». Тому ми почали робити різні колаборації. 2016-го ми зробили колекцію з італійською дизайнеркою Памелою Лізі, 2017-го – з блогеркою та стилісткою Маргаритою Мурадовою. У такий спосіб ми хотіли показати стилістам, іміджмейкерам, що жакет – універсальна річ. Я сама часто ношу жакети. Для мене – це основа, з якою можна міксувати все – від джинсів до сукні. Один жакет на різні основи – і кілька образів уже готові.

Через це спочатку продажі в нас були, але не в тому розмірі, в якому хотілося. Тому ми почали створювати інші речі, якими можна доповнювати жакети: сукні, брюки, костюми.

Про команду

Я сама – не дизайнер. Мене цікавить фешн з точки зору маркетингової – як запустити та розвинути бізнес. Так як раніше працювала й досі працюю на керівних посадах, то мала справу з інформацією, аналітикою, цифрами. Але мені хотілося створити не рішення/послугу, а саме продукт – який можна тримати, удосконалювати, продавати. Тому я власник і фінансист бренду, творчі функції виконують інші.

Сьогодні дуже важливо знайти своїх людей. Навіть, якщо ти знаєш і вмієш виконувати всі процеси, завжди знайдеться той, хто робить це краще. Ти можеш почати багато чого сам, але далі – тільки з командою.

Зараз у нас є стиліст, яка одночасно є нашим дизайнером – Христина Якимець. Вона стала хорошим доповненням нашої команди: у неї є свої клієнти, тому розуміє, що потрібно людям, які актуальні тренди і які будуть актуальні в наступних сезонах. Я їй не заважаю і в жодному разі не конкурую, бо розумію: не можу в цій сфері бути кращою за неї.

Наш одяг – це не дизайнерський ексклюзив, ми робимо акцент якраз на те, що його можна носити практично щодня. Вміння Христини поєднати речі в єдиний образ нам у цьому дуже допомагає. Після її появи у нас зросли продажі, впізнаваність бренду, тобто це зіграло свою роль у розвитку компанії.

Також у нас у команді є Вікторія, вона працює з клієнтами, займається плануванням пошиву і приймає замовлення на індивідуальні замовлення (корекції по довжині, ширині ітд). Вікторія нам також дає зворотній зв’язок від клієнтів. Ми інколи хочемо додати чи забрати якийсь шов, але Вікторія нас зупиняє: «Так не працює» – «Ок, працюємо тоді в іншому напрямі». Цей спільний синтез дає правильний результат. Тому що навіть коли ти знаєш більше за всіх, ти дивишся лише з однієї сторони. А успіх – це вміння приймати й оцінювати різні точки зору.

Ми вже виросли до власного невеликого виробництва. Раніше ми відшивали на аутсорсі. Але зараз трішки змінили схему продажів. Ми відшиваємо в невеликій кількості розмірну сітку й дивимося, що краще продається. Якщо якась річ стає популярною, оперативно її дошиваємо. Так зменшуються витрати й ми швидко реагуємо на попит.

Адже часто буває так, що якась річ, на яку ми робимо ставки, насправді не дає таких продажів, як хотілося б. Наприклад, у нас є жакет, який потрапив чи не в усі модні журнали. Він цікавий, асиметричний. Його люблять брати на зйомки актриси, моделі. Але клієнти чомусь не купують. Загальновідома схема: в кожному магазині має бути 80% речей, які продаються постійно, і 20%, які привертають увагу. Ми подумали, що цей жакет – це одна з таких речей.

Про власний шоу-рум

Спочатку ми пробували працювати з магазинами. Але в Україні ще не той ринок, що за кордоном. Тут магазини не викуповують колекції – беруть під реалізацію або беруть великі відсотки. У результаті дизайнери в кращому випадку виходять в нуль. Ми відмовилися від такої практики. Сконцентрувалися на власному шоу-румі та онлайн-маркетингу.

У серпні-вересні в нас були рекордні продажі. Якщо порівнювати з минулим роком з цим же періодом, то це вдвічі більше. У нас ще трапляється сезонний спад, але ми думаємо, як його долати.

Про конкуренцію

Я дуже відкрита людина. Можу поділитися навіть власними родзинками з просування в соцмережах, якщо в мене запитають.

Український фешн-бізнес ще настільки маленький, що тут немає місця конкуренції.

Я розумію: якщо куплять щось не в нас, то підуть до іншого магазину. Але це вже краще, ніж якби клієнти просто пішли б у якийсь мас-маркетовий магазин. Єдине, чого не підтримую, – відвертого плагіату. Восени в нас, наприклад, повністю скопіювали одні наші брюки. Гортаю стрічку Instagram і бачу практично наш товар – ось це неприємно.

Про мотивацію

Мені не потрібно себе додатково мотивувати. По-перше, в якийсь момент я зрозуміла, що вже так багато вклала в бренд, що не можу просто так його кинути. По-друге, маю якийсь внутрішній стержень. Бувають дні, коли все йде не так, але настає ранок наступного дня і я розумію: сьогодні точно щось зміниться на краще. Просто не концентруюся на негативі – скоріше, на роботі та процесі.

C-Element Written by:

Be First to Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *