«Усе почалося з робочого чату» – Кирило Савченко про створення Асоціації стилістів України

У грудні 2019-го запрацювала Асоціація стилістів України. Головними завданнями організації стануть сертифікація професіоналів модної індустрії, підвищення етичних норм у співпраці з клієнтами та брендами, взаємодія з іноземними партнерами. З Кирилом Савченком, президентом Асоціації, говоримо про плани організації, міжнародні проєкти, «чорних» стилістів та сертифікацію.

Як почалася Асоціація?

Я завжди хотів зрозуміти, як нас усіх об’єднати. Тому що сьогодні існує дуже багато стилістів різних напрямків. Хтось сприймає одне одного конкурентом, хтось другом. Але ми ніколи не були знайомі між собою. Тому насправді все почалося з робочого чату. Я всіх додавав, писав усім однакове повідомлення по типу «Я вирішив створити Асоціацію стилістів, приєднуйся».

Буквально півроку тому я познайомився з Олею Бобивською та Юлею Шпилькою. Вони сказали, що в них уже була власна Асоціація стилістів. Тож ми вирішили зустрітися і об’єднатися в одну спільну команду. По документах ми числимося як костюмери. Хоча насправді це не відповідає дійсності. Але юридичні визначення зараз – не головна проблема. Маємо статут, усі необхідні реквізити для прозорої та зрозумілої роботи.

У наших найближчих країн, Латвія, Росія, схожі асоціації існують дуже давно. У них це на дуже масштабному рівні. Ми вирішили, що хочемо, аби нас теж сприймали і реально розуміли, що такі люди існують на ринку. Тож наразі маємо 250 охочих вступити до Асоціації і надалі плануємо розростатися ще більше.

Які плани має Асоціація стилістів України?

Зараз підписуємо договори з великими магазинами (наприклад, як ЦУМ) для співпраці на взаємовигідних умовах.

Крім того, вже найближчим часом плануємо курси всередині Асоціації – для обміну досвідом між стилістами. Сьогодні ми маємо 15 напрямків у стилістиці, в тих, де найчастіше задіяні наші стилісти. Це – стиліст серіалів, стиліст-шопер, стиліст дітей, стиліст собак, стиліст зйомок і т.д. Кожен має свою специфіку. Щоб бути професіоналом своєї справи, варто розуміти, як працюють та функціонують інші напрямки.

У рамках нашого проєкту ми підписали договір з компанією, яка займається навчанням стилістів. Плануємо робити обмін: вони нам студентів – ми їм своїх стилістів-професіоналів, які зможуть заразом і підвищити свою кваліфікацію.

Плануємо також зробити серію майстер-класів по всій Україні в ТРЦ, де кожен охочий зможе послухати стилістів, одразу на місці запитати поради, поспілкуватися.

Чи буде ваша діяльність виходити за межі України?

Звісно. Наразі в Асоціації є 4 головних людини, які відповідають за свій спектр роботи. Ольга Бобивська відповідає більше за комерційну діяльність. Юлія Шпилька працює над сертифікацією та етичними моментами. Дарія Канішева курує підвищення кваліфікації. У мене функції пов’язані більше з міжнародною діяльністю. Уже є перші результати: ми підписали з Польським тижнем моди взаємовигідне партнерство. У кінці березня наші стилісти туди поїдуть як спікери. А 5 найкращих експертів будуть виступати на міжнародній арені. Хто це буде, ми ще не знаємо – але Україна там точно буде представлена і зі сторони стилістів теж. З Українським тижнем моди плануємо колаборацію за осінній сезон.

Також плануємо проводити міжнародні конгреси стилістів. У нас в Україні є дуже хороша база відеоблогерів. Тож хочемо зробити захід, де б вони могли обмінятися досвідом, почути профільних експертів, познайомитися з колегами з-за кордону.

Хочемо запускати Youtube-канал, де експерти по своїх напрямках будуть розповідати про специфіку роботи й давати поради.

Знову-таки будуть майстер-класи для споживачів. Але це в трохи дальшій перспективі. Ми зараз хочемо запустити наші перші проєкти, а не гнатися за всім одразу.

Як потрапити до Асоціації? Чи буде відбір стилістів?

Кожен, хто захоче потрапити в Асоціацію, має пройти анкетування. Компанія, що займається навчанням стилістів, буде проводити це тестування. Так нашим учасникам Асоціації присвоюватимуть свій кваліфікаційний рівень.

Після цього інформація про кожного стиліста буде потрапляти на наш сайт. Там буде детальна професійна біографія по кожному. Для клієнтів це суттєво полегшуватиме вибір стилістів. До того ж, можна буде одразу порівняти цінову політику. Річ у тім, що сьогодні ціновий діапазон дуже різниться як у регіонах, так у конкретних стилістів. У когось умовно година коштує 50 грн, у когось – $100. Багатьом клієнтам аспект оплати дуже важливий – вони приймають рішення, зважаючи лише на це. Хоча це, як ми розуміємо, зовсім неправильно.

Чи будете сертифікувати стилістів?

Частково в нас це забезпечуватиме анкетування. Під час цього стиліст покаже рівень своїх знань і власний професіоналізм. Також буде кілька сходинок. Умовно, перша, друга, третя, які будуть демонструвати клас стиліста. Їх можна буде прокачувати й підвищувати. Нашим сертифікованим стилістам допомагатиме, крім усього іншого, кризовий менеджер. Особливо в соцмережах. Ми знаємо, що ситуації бувають різні.

Не забуваємо про так званих «чорних» стилістів на ринку. Які недобросовісно ставляться до роботи з брендами: беруть речі й не повертають їх або рвуть під час зйомок, обманюють клієнтів, обіцяють зробити огляд в соцмережах і не роблять. Сьогодні багато дизайнерів звернулися до нас з такою проблемою. Ми їх не беремо в Асоціацію, але вони накладають певний негатив на всю професію.

Які ще бонуси отримають стилісти, вступивши в Асоціацію?

Правовий захист. У нас є юристи, які допомагатимуть вирішувати якісь юридичні проблеми. Тобто у вас, по суті, з’являється особистий адвокат. Також підписали договір з мережами хімчисток, які працюватимуть з нами на бонусних умовах. Далі спектр цих додаткових переваг будемо розширювати. Крім того, учасники Асоціації завжди будуть отримувати хороші знижки на майстер-класи відомих лекторів.

Що потрібно для вступу?

Написати в робочий чат і подати заявку. Потім заповнюють анкету. Люди, які повністю стають членами Асоціації, підписують внутрішній договір. У ньому зобов’язуються сплачувати щомісячну абонплату – 300 грн. Ці кошти йдуть на розвиток проєкту: послуги SMM, створення сайту, різноманітні організаційні збори. І насправді повністю покривають себе.

З яких міст/регіонів зараз найбільше стилістів в Асоціації?

На першому місці наразі – Київ, на другому – Харків, на третьому – Одеса, далі йдуть Львів, Дніпропетровськ, 5 людей з Донецька, Кривого Рогу, Хмельницька. Тобто регіонально в нас охоплена вся Україна.

Я думаю, насправді все тільки зароджується. Тому що досі не всі розуміють значення стиліста та його основні функції й завдання. Є стиліст по волоссю, стиліст по макіяжу, стиліст одягу. Але, коли люди чують ці визначення, то запитують: хто ці всі люди? Нас більше сприймають як іміджмейкерів, але це далеко не так.

Також бачу таку тенденцію: 5-6 років тому модно було бути блогерами, потім дизайнерами, а тепер стилістами. Тож є певна популяризація й міфологізація професії. Але за кілька років такий ажіотаж спаде й непрофесіонали та аматори підуть з ринка. Водночас, «підтягнуться» регіони та великі міста. Тому працювати є над чим.

C-Element Written by:

Be First to Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *